Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
46.4MB

Kreativna primjena CO2 laserskog cnc stroja u školi

Ovo interaktivno izlaganje prikazati će praktične primjere upotrebe jeftinijeg laserskog CNC stroja (4000 kn) kroz protekle dvije godine u nastavi osnovne i srednje školi uglavnom kroz STEAM predmete (matematika, fizika, informatika i umjetnost) ali i predmete kao što su povijest i geografija. U prvom dijelu prezentacije biti će prikazani različiti modeli i objekti koje su kreirali ili izradili učenici, te njihova primjena u nastavi: geometrijska tijela (matematika), drveni nakit, fotografije na drvetu (umjetnost), zabavne slagalice (logika), ukrasna ambalaža za proizvode (za potrebe školske zadruge), plastične leće za pokuse u fizici, interaktivne karte svijeta (geografija i povijest). Na ovome stroju izrađujemo nakit kao samostalna sekcija, u sklopu učeničke zadruge „Ban“, pod imenom „Sekcija za inovacije“. U drugom dijelu prezentacije sudionici će biti upoznati sa tehničkim karakteristikama dvije vrste modela navedenog uređaja, nadogradnjama koje smo napravili na uređaju, problemima i rješenjima problema s kojima smo se susreli u protekle dvije godine koliko već radimo sa strojem, te sigurnosnim aspektima upotrebe CO2 lasera u školama. S obzirom na neočekivano veliki interes učenika za rad na ovom stroju, izradili smo mali CNC stroj od starih DVD čitača. Za njega smo napisali besplatni program (firmware) koji je objavljen na Github-u te je kompatibilan sa velikim CNC strojem na kojemu učenici mogu raditi jednake predmete ali u manjoj verziji (veličini). Radeći na laseru prevladali smo mnoge poteškoće i savladali izazove te stekli iskustvo koje ćemo rado podijeliti sa kolegama koji će eventualno odlučiti primijeniti ova znanja i obogatiti svoju nastavnu praksu. Kolege će osim primjera predmeta koje smo izradili dobiti i informaciju o besplatnim programskim alatima koje smo koristili i s njima ćemo podijeliti pozitivna iskustva i izazove s kojima smo se susretali te načinima kako smo ih prevladali.

Danijel Ptičar
Srednja Škola Ban Josip Jelačić, Zaprešić
Croatia

Danijel Ptičar rođen je 1975. god. u Zagrebu gdje je završio osnovnu školu i prirodoslovno-matematičku gimnaziju. Diplomirao je matematiku i informatiku na prirodoslovno matematičkom fakultetu u Zagrebu. Trenutno radi u Srednjoj Školu Ban Josip Jelačić u Zaprešiću u kojoj predaje predmete iz područja ICT-a, algoritama i programiranja, te mikroupravljača. Napredovao je u zvanje savjetnika, a svoje znanstveno stručne radove najčešće iz STEAM područja prezentira na Županijskim i Državnim stručnim vijećima, te u stručnim časopisima.

Vesna Marić
Srednja Škola Ban Josip Jelačić, Zaprešić
Croatia

Vesna Marić rođena je 1977.g. u Zagrebu gdje je završila osnovnu i srednju školu. Diplomirala je fiziku i kemiju na Prirodoslovno matematičkom fakultetu sveučilišta u Zagrebu i od 2006. g. radi kao nastavnica fizike u Srednjoj Školi Ban Josip Jelačić u Zaprešiću i nastavnica kemije u OŠ Pavao Belas u Brdovcu. Napredovala je u zvanje savjetnika, a svoje znanstvene interese usmjerava ka suvremenim pristupima nastavi prirodnih znanosti. Svoje znanstvene i stručne radove prezentira na Županijskim i Državnim stručnim vijećima, te u stručnim časopisima, te intenzivno radi na popularizaciji znanosti kroz razne projekte sa učenicima.

Potrebno predznanje: nije potrebno

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC