Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
791KB

Open source chatbotica Roza

Cilj izrade školske chatbotice Roze, bio je da učenici smanje svoje upite prema razrednicima i nastavnicima i da odgovore na učestala pitanja dobivaju od programa. Naime, iz iskustva znamo da učenici ne čitaju dokumente i informacije ako su predočene u obliku većeg teksta. Ujedno je cilj bio i povećati motivaciju i interes za programiranjem kod učenika naše škole koji su inače vrlo slabi. Ishodi ove aktivnosti su dvojaki. Na školskoj razini nastavnici manje odgovaraju učenicima na uobičajena pitanja. Dakle, nastavnici su rasterećeni, a učenici u svakom trenutku dobe odgovor na pitanje. Na razini predmeta informatike učenici su stekli vještine korištenja postojećih open source datoteka i prilagođavanja istih vlastitim potrebama. Upoznali se s online servisima koje mogu koristiti prilikom razvoja svojih projekata i znaju prepoznati različite formate datoteka i njihove funkcije. Na ovaj način se kod učenika potiče zanimanje za programiranje, ali i cjelokupnu informatiku kao ljudsku djelatnost, jer učenik na konkretnom primjeru vidi rezultat koda i mogućnost njegovog mijenjanja. Chatbot se ujedno koristi i u svrhu promocije škole, poput primjerice na Danu otvorenih vrata gdje je također bio iznimno dobro prihvaćen i budućim učenicima vrlo zanimljiv. Za izradu naše školske chatbotice koristio se programski jezik Python, open source datoteke preuzete sa GitHuba, editor koda (Notepad++, Atom), online servis Python Anywhere (njegov besplatan dio) i ostale pomoćne datoteke koje su bile potrebne za sam dizajn chatbota. Datoteke preuzete sa GitHuba instalirane su na računalo i dorađene kako bi zadovoljile specifične potrebe. U budućnosti je plan što više razviti bazu pitanja koja chatbot koristi i tako doprinijeti njegovoj kvaliteti.

Jasmina Kljunić
Upravna škola Zagreb
Croatia

Jasmina Kljunić diplomirala je na Fakultetu organizacije i informatike 2014. godine nakon čega radi kao nastavnica informatike u nekoliko škola. Trenutno je zaposlena kao nastavnica informatike u Upravnoj školi Zagreb. Predmet interesa su joj elektroničko učenje, otkrivanje znanja nad podacima, te utjecaj digitalnih tehnologija na razvoj mozga kod djece i mladih. 2015. godine na CECIIS konferenciji u Varaždinu objavila je i prezentirala znanstveni članak u koautorstvu s doc.dr.sc Dijanom Plantak Vukovac na temu „A Survey on Usage of Mobile Devices for Learning among Tertiary Students in Croatia“. Sudjelovala je u Erasmus + projektu pod nazivom „Digitalna škola“ u sklopu kojega u školi provodi razne aktivnosti i radionice za učenike, ali i nastavnike. Sudjelovala je i u europskom projekt CRISS preko CARNEta kao partnera projekta, kojemu je svrha bila stjecanje i vrednovanje digitalnih kompetencija učenika. Bavi se volonterskim radom te je organizirala informatičke radionice za umirovljenike, sudjelovala u organizaciji i promociji kulturnih događanja i izradila web stranicu za dječji vrtić „Runolist“ iz Lepoglave. Članica je udruge Sound Report (promocija glazbene kulture) i filmske udruge Blank.

Potrebno predznanje: Python (osnove)

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC