Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
8.3MB

Posudite i čitajte knjige bez zakasnine i članarine

Nastavnici Industrijske strojarske škole iz Zagreba pokazat će kako su njihovi učenici izradili te, uz pomoć Facebooka i Instagrama, popularizirali kućice za knjige i čitanje. Male slobodne knjižnice rade od 0 do 24 uz slogan „Posudi, čitaj, vrati i/ili doniraj knjigu“. Prvu kućicu za knjige učenici su izradili u Godini čitanja 2021. koristeći pri tome otpadne materijale s radioničkih vježbi i reciklirajući odbačene uporabne predmete. Kućica je smještena na ulazu u Školu u Aveniji Marina Držića 14 te ju koriste učenici, djelatnici i prijatelji Škole. Sljedeća kućica za knjige izrađena je na poziv knjižnice u Dugavama na radost cijele gradske četvrti, a izradili su je učenici koji sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu „The Green Changemakers“. Nastavnici će pokazati kako su učenici koristili digitalne alate Canva i Pixabay za izradu plakata koji populariziraju kućice. Treća kućica za knjige svoj dom pronašla je na dječjem igralištu u parku Maksimir u okviru projekta "Kultura turizma - Read Zagreb, live Zagreb". Četvrta kućica, još jedan uradak neumornih eTwinnera, obogatila je život tržnice Utrina. Ovim aktivnostima učenici i nastavnici žele istaknuti važnost pisane riječi, učiniti knjigu dostupnu svima te potaknuti građane na čitanje. Čuvari kućica u Dugavama i Utrinama pobrinuli su se da kućice imaju svoje Instagram profile na kojima se objavljuju novosti o događanjima i novim knjigama, no i ostale kućice svakodnevno su izvrsno posjećene i promovirane na društvenim mrežama. Posebno mnogo čitatelja kućice imaju u okviru Tjedna cjeloživotnog učenja koji već 16. godinu za redom organizira ASOO te na Međunarodni dan čitanja na glas i Međunarodni dan darivanja knjigom. Učenici su postavili lokacije svojih kućica na Padlet kartu malih slobodnih knjižnica Hrvatske. Učenike i nastavnike Škole obradovale su mnoge objave i pohvale njihovog rada, a posebno ih je obradovala čestitka Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.

Kristinka Lemaić
Industrijska strojarska škola, Zagreb
Croatia

Diplomirala je proizvodno strojarstvo 1994. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu čime je stekla zvanje inženjerke strojarstva. Radila je u privatnom sektoru, a od 2015. zaposlena je Industrijskoj strojarskoj školi u Zagrebu gdje poučava Zaštitu na radu i voditeljica je praktične nastave. Autorica je e-Knjige „Sigurnost i zaštita zdravlja na radu“ koja je 2017. na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike nagrađena u okviru natjecanja Pravi kaLibar za znanje, a 2018. Ministarstvo znanosti i obrazovanja e-Knjigu uvrstilo je među 100 najinovativnijih digitalnih obrazovnih sadržaja. Dobitnica je Nagrade Grada Zagreba „Profesor Balthazar“ za mentorstvo učenicima koji su na Državnom natjecanju učenika strukovnih škola WorldSkills Croatia 2019 osvojili brončanu medalju sudjelujući u smotri Obrazovnog sektora Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija. Dobitnica je priznanja Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih za mentorstvo učenicima koji su 2022. godine osvojili brončanu medalju na WorldSkills Croatia smotri učeničkog stvaralaštva. Članica je projektnog tima Industrijske strojarske škole koji, u sklopu EU programa Erasmus+, već petu godinu za redom provodi projekt „Competitive VET for learners and teachers“. Volontira u Organizaciji Status M koja promovira odgovorno ponašanje s ciljem izgradnje rodno ravnopravnog, inkluzivnog i nenasilnog društva. Odlukom Ministarstva znanosti i obrazovanja za odabir najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika RH, 2019., 2020. i 2021. godine nagrađena je kao jedna od petstotinjak najuspješnijih temeljem doprinosa razvoju kvalitete odgojno-obrazovnog sustava RH. U zvanje nastavnice mentorice promovirana je 2021. godine. Redovito se stručno usavršava, sudjeluje u eTwinning projektima te dijeli primjere dobre prakse u digitalnim časopisima i na portalima za škole.

Iva Bojčić
Industrijska strojarska škola, Zagreb
Croatia

Diplomirala je na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu 2005. te je stekla stručni naziv magistra sociologije (mag. soc.) i magistra edukacije sociologije (mag. educ. soc.) te magistra kroatologije (mag. croat.) i magistra edukacije kroatologije (mag. educ. croat.). Od 2010. nastavnica je Hrvatskoga jezika i Etike u Industrijskoj strojarskoj školi u Zagrebu. U Andragoškom učilištu Laura predaje Hrvatski jezik, Etiku te Politiku i gospodarstvo. Kao vanjski suradnik sudjeluje u lektoriranju stručnih knjiga za Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Članica je Povjerenstva za vrednovanje eseja na stručnom ispitu za nastavnike Obrazovnog sektora Strojarstva, brodogradnje i metalurgije u organizaciji ASOO-a. Predavačica je na Znanstveno-stručnim konferencijama s temama Modeli prevencije u zajednici – partnerstvo znanosti i prakse u organizaciji AZOO-a. Voditeljica je Stručnog aktiva za hrvatski jezik od 2014. godine, predsjednica je Školskog odbora i dugogodišnja voditeljica novinarske sekcije. Volontira u Organizaciji Status M koja osvještava, propituje i dekonstruira društvene norme i stereotipe te promovira odgovorno ponašanje s ciljem izgradnje rodno ravnopravnog, inkluzivnog i nenasilnog društva. U zvanje profesorice mentorice promovirana je 2019. godine. Sudjeluje u brojnim projektima kao što je COmpetitive VET for learners and teachers u okviru EU projekta Erasmus+. Odlukom Povjerenstva MZO-a za odabir najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika RH, 2020. i 2021. godine nagrađena je kao jedna od petstotinjak najuspješnijih temeljem doprinosa razvoju kvalitete odgojno-obrazovnog sustava RH kroz iznimno zalaganje i profesionalizam s ciljem omogućavanja kvalitetnog obrazovanja učenicima. Redovito se stručno usavršava, objavljuje članke i digitalne nastavne materijale na portalima za škole. Voli nove izazove i veseli se razmjeni znanja i iskustava.

Potrebno predznanje: Polaznici trebaju imati osnovna znanja o korištenju društvenih mreža Facebook i Instagram kako bi se što jednostavnije informirali ne samo o kućicama za knjige koje su učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole udomili u zagrebačkim gradskim četvrtima, već i o ostalih 150 kućica za knjige koje su smještene diljem Hrvatske. Industrijska strojarska škola ima vrlo aktivan Facebook i Instagram profil koji su izvrsno poslužili za povezivanje s lokalnom zajednicom te doprinijeli izradi i postavljanju kućica. Objave s društvenih mreža podijeljene su mnogo puta što je doprinijelo popularizaciji malih slobodnih knjižnica i čitanja.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC