Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
54.5MB

Roboti, škola, STEAM: RoboGirls projekt - jednake prilike za sve

Nedovoljna zastupljenosti žena u STEAM-u zabrinjava edukatore i istraživače već godinama. Prema istraživanjima, u to su područje još uvijek uključeni pretežito muškarci. Iako STEAM sektor ubrzano raste i svake godine stvara stotine tisuća novih radnih mjesta, udio žena u ovom sektoru se smanjuje. Projekt RoboGirls usredotočen je na izgradnju kapaciteta edukatora za organizaciju i provedbu inovativnih praktičnih STEAM aktivnosti i događaja uz upotrebu robotike i kodiranja s ciljem umanjivanja rodnih razlika. Kako bi se potaknula aktivna uloga djevojaka u digitalnom dobu, potrebno ih je osnažiti, ohrabriti i aktivno uključiti u digitalne tehnologije. Također, kako bi se savladao ovaj izazov, projektom su se razvijali inovativni obrazovni materijali, resursi, igrificirani alati te je proveden niz kombiniranih treninga za učitelje i učenike. Projekt RoboGirls ima za cilj povećati zanimanje djevojaka za STEAM područje koristeći robotiku, kodiranje i druge inovativne mrežne alate i aktivnosti, te na taj način povećati samopouzdanje djevojaka za djelovanje u STEAM područjima, motivirajući ih za odabir karijere u STEAM-u. Nadalje, jedan od ciljeva je i unapređivanjem osobnog i profesionalnog razvoja učitelja te izgradnja kapaciteta učitelja za provođenje praktičnih STEAM aktivnosti uz robotiku i druge tehnologije slijedeći pristupe podučavanja u skladu s rodnom ravnopravnosti, razviti inovativne i kvalitetne materijale, resurse i otvorene obrazovne izvore (OER) za učitelje kako bi promovirali osnaživanje i angažman djevojaka u digitalnim tehnologijama te povećati i njegovati zanimanje djevojaka za digitalni sektor razvojem rodno-uključivih obrazovnih aktivnosti i otvorenih obrazovnih izvora usmjerenih na robotiku i kodiranje u kontekstu iz stvarnog svijeta. Ovo interaktivno izlaganje prikazat će primjere dobre prakse provedene u učionicama u Hrvatskoj te drugim državama sudionicama, a sudionicima će biti prikazana i projektna platforma s besplatnim materijalima i resursima koje mogu koristiti u radu.

Ana Sović Kržić
Sveučilište u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike i računarstva
Croatia

Doc. dr. sc. Ana Sović Kržić docent je na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER). Sudjelovala je na više od 15 domaćih i međunarodnih znanstvenih projekata. Voditeljica je projekta „Transformacija robota u edukacijsko sredstvo“ (Hrvatska zaklada za znanost), Erasmus+ projekata „RoboGirls“ i “RobotTheater” te partner na Erasmus+ projektu „STEM in action“. Objavila je više od 25 članaka u časopisima i zbornicima s međunarodnih konferencija u području znanosti o podacima, e-učenja i edukacijske robotike. Suvoditelj je programa popularizacije znanosti FER-a „ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu“. Organizator je i voditelj Ljetnog robotičkog kampa „Petica“ Ivanić-Grad za učenike osnovnih i srednjih škola. Mentor je srednjoškolskim ekipama na međunarodnim i svjetskim robotičkim natjecanjima, između ostalog: FIRST GLOBAL Challenge (u četvrtfinalu između 155 država svijeta, Mexico City 2018.) i World Robot Olympiad (Gyor, 2019). Predsjednica je Hrvatskog robotičkog saveza. Nagrađena je Državnom nagradom za tehničku kulturu Faust Vrančić 2013. godine, nagradom FER-a „Roberto Giannini“ za izvrsnost u nastavi i radu sa studentima 2018. godine, te Državnom nagradom za znanost 2019. godine.

Dalia Kager
Osnovna škola Eugena Kvaternika
Croatia

Učiteljica razredne nastave i Informatike, u zvanje mentora napredovala 2021. godine. Stalno zaposlena u OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici na radnom mjestu učiteljice Informatike. Micro:bit i Scientix ambasadorica, autorica udžbenika iz Informatike (5.-8. razred OŠ te 1.-3. razred GIM), autorica tech kolumne časopisa Modra lasta, edukatorica i autorica brojnih webinara, radionica i predavanja na županijskoj, državnoj i međunarodnoj razini, autorica programa Algebrine Digitalne Akademije Junior, voditeljica i autorica brojnih međunarodnih eTwinning projekata s nacionalnim i europskim oznakama kvalitete. Voditeljica nekolicine izvannastavnih aktivnosti i s učenicima redovito sudjeluje na natjecanjima, natječajima i smotrama (fotografija, robotika, tehnologija). Dobitnica godišnje nagrade za najbolje odgojno-obrazovne djelatnike MZO-a za 2019., 2020. i 2021. godinu. Osim u RH, njezini su brojni digitalni obrazovni sadržaji odabrani i objavljeni na europskim obrazovnim portalima (Novigado, Teach with Europeana blog, Future Classroom Lab, School Education Gateway). Nepopravljivi je entuzijast i istraživač kad je u pitanju bolje obrazovanje za učenice i učenike koji se najugodnije osjeća izvan zone komfora.

Potrebno predznanje: Nisu potrebna nikakva posebna znanja, vještine ni iskustva.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC