Cijeli program »
Učenje po receptu ubija kreativnost i snalažljivost
Pripremamo li naše učenike za 21. stoljeće? Stoljeće koje je 20% vremena već prošlo. Teme su to koje smo trebali rješavati još u prošlom tisućljeću, zar ne? Unatoč novim kurikulumima za koje možemo reći kako ih mnogi nisu ni pročitali, a još više njih implementirali, unatoč novim spoznajama o učenju i poučavanju, drugačijim interesima naših učenika, tehnologiji, nastavi na daljinu čini nam se kako je nastava još uvijek zapela u 19. stoljeću. Kako možemo izaći iz te kolotečine i prestati im govoriti što bi trebali znati nego ih potaknuti da žele saznati? Na ovoj radionici upoznati ćete jednostavni problem i jednostavno mjerenje koje nema jednostavan zaključak. Možemo po principu recepta točno reći učenicima što da rade i kako da razmišljaju i koji rezultat da dobiju. No, možemo li umjesto toga hrabrije izaći izvan okvira našeg samopouzdanja i s njima poticati kreativnost, maštu, inovativnost i rješavanje problema bez unaprijed određenog rezultata? U današnjem sustavu obrazovanja susrećemo se s hiperprodukcijom odlikaša od kojih se traži i očekuje isključivo reproduciranje točnih rezultata, ali malo tko danas govori o procesima koji nas dovode do spoznaja. Sudionike ove radionice pokušat ćemo podsjetiti na važnost puta kojim se dolazi do rezultata, na važnost prihvaćanja našeg neznanja i na važnost suočavanja s našim neznanjem. Kroz igru i niz aktivnosti sudionicima ove radionice bit će predstavljene inovativne metode podučavanja s kojima mogu potaknuti učenike na aktivnos sudjelovanje i veću motivaciju prilikom svladavanja novog gradiva kao i bolje konceptualno razumijevanje određenih pojava i kompleksnih prirodnih zakona na jednostavan, interaktivan i zabavan začin.
Bojan Markičević
Tvornica znanosti
Croatia
Bojan Markičević iskusan je facilitator i znanstveni komunikator koji je uključen u STEM obrazovanje kako kroz formalnu tako i neformalnu razinu. Radi kao učitelj fizike u OŠ Velika Mlaka te kao predavač transverzalnih znanstvenih vještina na dodiplomskom studiju "Granice znanosti o živim sustavima" pri Centru za istraživanje i interdisciplinarnost u Parizu u sklopu Sveučilišta Paris Descartes. U međunarodnoj neprofitabilnoj organizaciji Atelier des Jours à Venir radi kao viši savjetnik za znanstvenu edukaciju i komunikaciju. Od 2013. tijekom dvije godine suvodio je izborni kolegij za postdiplomske studente jednog od prestižnih sveučilišta u svijetu ETH u Zürichu (Švicarski tehnološki institut). Držao je predavanja i radionice na teme razvoja znanstvene komunikacije kao alata za mirno rješavanje sukoba po sveučilištima diljem svijeta kao što su Beijing University, Kina, VU Amsterdam University, Nizozemska, UCLA, Kalifornija, USA i St. Mary's University Adis Abeba, Etiopija. Predavač je na SISSA Masterclas znanstvene komunikacije u Trstu, Italija. Surađuje s Mrežom znanstvenih muzeja i centara u Beču, Austrija na edukaciji metodičara STEM nastave. U suradnji s CARNetom (Hrvatska akademska i istraživačka mreža) radi na razvoju i izvedbi edukacija i treninga za STEM nastavnike o inovativnim metodama poučavanja te implementaciji znanstveno-istraživačkog procesa u nastavi. Aktivno je uključen kao trener mentora u sklopu Ljetne tvornice znanosti od njezinih početaka 2007.g. Urednik je i voditelj popularno znanstvene radijske emisije Znanost na eteru na Radio Studentu. Rođen je u Sarajevu ali će za sebe često reći kako je stanovnik planeta Zemlje.
Andrea Pandurović Ugrin
CARNET
Croatia
Andrea Pandurović Ugrin je voditeljica tima za administraciju EU projekata. Ima bogato iskustvo u radu s korisnicima, grupama te vođenju i osmišljavanju edukacija kao i facilitaciji. U CARNET-u je uključena u provedbu e-Škole projekta kroz aktivnosti praćenja i izvještavanja o nastalim troškovima, aktivnostima provedbe projekta te je dio tima za upravljanje kvalitetom. Uz navedeno radi na aktivnostima vezanim uz Scientix projekt, koji obrađuje teme popularizacije znanosti i STEM područja, te sudjeluje u aktivnostima Erasmus+ programa kroz osmišljavanje, pisanje i podršku u provođenju Erasmus+ proje
Potrebno predznanje: nisu potrebna specifična predznanja