Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
1.3MB

Učiti kako učiti kroz umjetnu inteligenciju i Hexapawn

Umjetna inteligencija (UI) se primjenjuje u različitim područjima ljudske djelatnosti – od znanosti i potrošačke elektronike do računalne lingvistike i umjetnosti. Nastavnici još uvijek nisu dovoljno educirani o UI, a čak i profesionalcima je ponekad teško odgovoriti na pitanje „Što je UI?“. Trenutno ne postoji obvezni predmet koji je posvećen UI, čak niti u strukovnim školama koje obrazuju stručnjake iz područja računarstva. Glavna razlika između običnog programiranja i programiranja umjetne inteligencije je ta što kod običnog programiranja direktno programiramo ponašanje dok kod umjetne inteligencije računalo samostalno treba naučiti ponašanja koja bi se inače opisala kroz program. U tu svrhu prvo je potrebno objasniti različite načine učenja koji se dijele na: nadzirano, nenadzirano i podržano učenje. Svi ti načini učenja su preuzeti iz primjera iz svakodnevnog života te različitim algoritmima opisani u programima u kojima se koristi umjetna inteligencija. Neki od tih načina učenja se na jednostavan način mogu prikazati kroz igru Hexapawn.

Hexapawn je deterministička igra za dva igrača koju je osmislio Martin Gardner. Igra se odvija na kvadratnoj ploči 3x3 ili na šahovskoj ploči. Cilj igre je dovesti vlastitog pijuna na protivnički kraj ploče ili spriječiti protivničkog pijuna da se pomakne. U izlaganju će biti prikazano kako računalo uči igrati Hexapawn primjenom različitih strategija učenja koje su preuzete iz života. Na primjeru igre Hexapawn biti će predstavljeno kako se tema umjetne inteligencije može uključiti u kurikul od osnovne škole do završnih razreda srednje škole. Osnovne principe umjetne inteligencije za igru Hexapawn mogu razumjeti i učenici najmanjeg uzrasta preko aktivnosti „Slatko računalo“. Ta je aktivnost provedena u više navrata za različite uzraste učenika koji su imali priliku otkriti principe UI kroz kutijice i slatkiše, koje predstavljaju memoriju i stanja u računalu, dok predavač glumi logiku računala. Kasnije su tu igru i njoj slične programirali učenici starijeg uzrasta.

Ivan Ljubičić
Srednja škola Jelkovec
Croatia

Ivan Ljubičić je magistar edukacije matematike i informatike, završio diplomski studij na PMF - MO sa temom diplomskog rada na području umjetne inteligencije. Zaposlenik Srednje škole Jelkovec, nastoji održavati i popularizirati predmete strojnog učenja i umjetne inteligencije te virtualne i proširene stvarnosti.

Maja Carević
Srednja škola Jelkovec
Croatia

Maja Carević je diplomirani inženjer matematike, a radi kao nastavnica matematike i informatike u Srednjoj školi Jelkovec. Njezini interesi uključuju popularizaciju nastave matematike i informatike.

Potrebno predznanje: nije potrebno predznanje

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC