Prezentacija
pptx 19.5MB |
Razvoj kompetencija kroz E-sport
U interaktivnom izlaganju prikazat će se projekt "School gaming league" koji je realiziran kao prvi srednjoškolski E-sport turnir u kojem je sudjelovao 101 učenik. Odabrana igra bila je Counterstrike. Naime projekt su realizirali učenici srednje škole na način da su razradili koncept turnira, izradili logotip, proveli prijave, osposobili školska računala i učionice za provođenje natjecanja, osposobili računalo za prijenos uživo (Youtube stream), organizirali komentatore, novinare i ostalo tehničko osoblje potrebno za kompletnu realizaciju turnira. U sklopu projekta učenici su izradili web stranicu za potrebe turnira, izrađivali promotivne materijale te kreirali i objavljivali medijski sadržaj. Tijekom organizacije turnira, učenici su razvijali: organizacijske, komunikacijske, digitalne i prezentacijske vještine, korištenje društvenih mreža, marketing, vještine vođenja i mnogobrojne druge. Kako današnji učenici pripadaju genZ generaciji potrebno im je pristupiti koristeći se njihovom tehnologijom i alatima te ih učiti i razvijati kompetencije potrebne za budućnost na njima pristupačan, razumljiv i prihvatljiv način. Potrebno je oblikovati i sudjelovati u stvaranju identiteta učenika upotrebom tehnologija s kojima se svakodnevno susreću i kroz njih graditi digitalno zrele, odgovorne i pismene osobe. Popularnost e-sporta svakodnevno raste te se s opravdanjem otvara pitanje potrebe za edukacijom i realizacijom ove vrste turnira na školskim razinama. Također je od velike važnosti upoznavanje šire populacije s prednostima e-sporta s obzirom da mnogi percipiraju ovu vrstu natjecanja isključivo kroz zabavu igranja video igara. U skladu s navedenim, cilj je prikazati sudionicima na koje načine je moguće utjecati na razvoj kompetencija učenika izvan klasične nastave te potaknuti sudionike na promišljanje, kreativnost, inovativnost i integraciju novih digitalnih tehnologija i sadržaja u škole.
Monika Marković Šurlina
Srednja škola Zvane Črnje Rovinj
Croatia
Monika Marković Šurlina, nastavnica je strukovnih predmeta tehničarima za računalstvo u Srednjoj školi Zvane Črnje Rovinj. Kroz svoj rad u nastavi učenicima na zabavan, ali i edukativan prikazuje tehnologiju i njezine mogućnosti. Također, veliku pažnju posvećuje organizaciji projektne nastave kroz koju učenici stječu kompetencije iz raznih područja. Redovito sudjeluje u mnogobrojnim natjecateljskim i projektnim aktivnostima kao što su: GeneracijaNow, Junior Engineer Academy, GigaDabar, Elements of AI, Program eksperimentalnog programiranja i drugi. U 2022. godini u suradnji s kolegom i učenicima osnovala je School gaming league-u „Zvane Črnja“ kao jedinstvenu u Republici Hrvatskoj koja promiče vrijednosti E-sporta. Aktivna je članica udruge Pozitron čiji je cilj obrazovanje djece i mladih u području računalstva, robotike, 3d printanja i programiranja.
Lovro Šverko
Srednja škola Zvane Črnje Rovinj
Croatia
Lovro Šverko je kao mentor učenicima Srednje škole za elektrotehniku i računalstvo Rijeka vodio izvannastavne grupe učenika Pozitron - mladi programeri (robotika, automatizacija), Školski HelpDesk - mladi sistemci i grupu 3D printanje te projekte Pametna kuća, Pametni grad i Generacija NEXT. Učenički radovi iz projekta Pametna kuća su osvojili drugo mjesto na Državnoj smotri učeničkih radova iz područja elektrotehnike i računalstva 2017. godine, a radovi iz projekta Pametni grad zlatnu medalju na Državnoj smotri inovatora 2018. godine i zlatnu medalju na Međunarodnoj smotri inovatora INOVA 2018. godine za rad Optimizacija odvoza otpada. Kao mentor učenicima Srednje škole Zvane Črnje vodi izvannastavne grupe Mladi programeri (robotika, automatika, programiranje) i 3D printanje i modeliranje te projekt Generacija NOW. Na strukovnom međužupanijskom natjecanju WorldSkills 2019 iz područja robotike, učenici iz grupe Mladi programeri su osvojili treće mjesto. Od 2020. godine vodi grupu učenika robotičara Zvane Roboticz. Učenice AllGirls ekipe Zvane Roboticz su osvojile 5. mjesto na državnom strukovnom natjecanju WorldSkills 2022 iz područja robotike. Također, radi kao mentor u Znanstveno edukacijskom centru Višnjan te volontira u Astronomskom društvu Višnjan gdje održava radionice i vodi projekte sa ostalim mentorima i sudionicima Znanstvenih kampovima mladih (YSC) s naglaskom na razvoj i inovacije u tehnologiji kao podršci znanstvenim istraživanjima. Predsjednik je udruge Pozitron te jedan od organizatora prvog srednjoškolskog turnira u E-sportu u Republici Hrvatskoj.
Potrebno predznanje: Nisu potrebna predznanja.