Cijeli program »
Istraži pa pokaži
Cilj nam je bio upoznati zainteresirane nastavnike s inovativnim metodama poučavanja koje mogu primijeniti u radu sa darovitim učenicima. U ovom primjeru dobre prakse prikazana je metoda poučavanja vođenim istraživanjem koju smo provele s učenicima koji pohađaju dodatnu nastavu iz kemije. Istražujući DNA molekule i enzim iz sline - amilazu, te utjecaj raznih čimbenika na njihovu postojanost i aktivnost, surađujući međusobno, učenici su otkrivali nove spoznaje i samostalno dolazili do zaključaka. Ovo je pristup koji učenicima omogućuje sudjelovanje u aktivnostima koje ih navode na prilagodbu postojećeg znanja ili stjecanje novog znanja pri čemu učenici imaju kontrolu nad procesom učenja i sami oblikuju vlastito znanje. Aktivnosti koje su učenici izvodili možemo podijeliti na 3 dijela. Prvi dio započinje opažanjem pojava unutar eksperimentalnog rada u školskom laboratoriju i postavljanjem hipoteza. Drugi dio posvećen analizi i obradi dobivenih rezultata i teorijskom razmatranju. U ovom su dijelu učenici pomoću raznih alata pripremali sadržaje koje će koristiti u zadnjoj fazi. Pomoću digitalnog alata - Chem Sketch, učenici su crtali organske kemijske strukture - nukleotid DNA molekule, koji daje 2D i 3D prikaz molekularne strukture. Kako bi slikovito opisali postupak eksperimentalnog istraživanja crtali su crteže i svu korištenu aparaturu prikazali pomoću alata Chemix. Dobivene podatke su obradili pomoću Chart Tool – alata za izradu grafikona koji predstavljaju izvrstan alat za prenošenje vizualnih informacija. Pripremljene materijale učenici su koristili za izradu različitih digitalnih obrazovnih sadržaja u grupama - plakat u Pictochartu, video prezentaciju u alatu MovieMaker i virtualni edukativni materijal u Thinglink alatu. Učenici su izložili svoje istraživanje pomoću pripremljenih edukativnih materijala u svojim razredima, nakon čega su tražili od učenika povratnu informaciju o tome koliko su naučili iz navedenih izlaganja te da podjele svoje dojmove o istima. U tu svrhu koristili su ankete i kvizove u Google Forms alatu.
Potrebno predznanje: Svi sudionici, nevezano za prethodno stečena znanja, vještine ili iskustva mogu sudjelovati na izlaganju.