Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
2.3MB

Neuronske mreže...korak dalje od papira

Promatrajući kroz edukacijsku prizmu umjetna inteligencija je danas sve prisutnija u našem okruženju. Prilikom odabira nastavka obrazovanja na visokim učilištima i sveučilištima učenici se susreću s pričama kako o autonomnim vozilima tako i o humanoidnim robotima. Strojno učenje kao dio umjetne inteligencije doživljava kroz nekoliko zadnjih godina pravu renesansu. Ono nam pomaže u svakodnevnom životu rješavanjem nekih problema poput detekcije neželjene e-pošte, do onih nešto zahtjevnijih korištenjem većeg broja senzora poput pametnih usisivača koji pamte rute i prepreke. Važan dio strojnog učenja je i prepoznavanje oblika. Strojno učenje i prepoznavanje oblika nadopunjuju se međusobno, što znači da bi se koncepti prepoznavanja oblika mogli koristiti za dizajn pravilnog algoritma učenja, dok bi se algoritam učenja mogao koristiti za poboljšanje rezultata prepoznavanja uzoraka. Razvojem umjetne inteligencije, a posebno strojnog učenja razvijeno je i puno alata koji pomažu u tom pogledu. Zanimljivost ovog područja je što je većina alata besplatno dostupna široj populaciji. Zato i ne čudi sve veći broj ljudi koji se bave ovim područjem. Detekcija objekata je proces koji uzima maha svakim danom sve više te je inkorporiran u našu svakodnevnicu. Računalni vid vrlo je važno područje strojnog učenja, a ujedno i umjetne inteligencije. Omogućavanjem vida strojevima pridonijeli smo razvoju novih mogućnosti koje nam strojevipružaju. Ovim interaktivnim izlaganjem upoznat ćemo polaznike kako smo učenicima približili strojno učenje kao i prepoznavanje jednostavnih oblika unutar njega dostupnim metodama. Samo interaktivno izlaganje nastavak je na već prethodno izloženi rad na temu papirnatog neurona. Za očekivati je kako će umjetna inteligencija, a pogotovo strojno učenje nastaviti rasti stoga će biti zanimljivo vidjeti kako će biti implementirana u svakodnevni edukacijski proces. Možda ovo izlaganje iznjedri početak.

Marija Gaurina
Technical and industrial secondary school Ruđera Boškovića in Sinj
Croatia

Marija Gaurina, profesorica je mentorica fizike i informatike u Tehničkoj i Industrijskoj školi Ruđera Boškovića u Sinju. Školovanje je nastavila 2020. godine na poslijediplomskom doktorskom studiju Istraživanja u edukaciji prirodnih i Tehničkih znanosti u Splitu na PMF-u, smjer fizika. Pet godina je ambasadorica Scientixa za Republiku Hrvatsku, Microsoftov inovativni edukacijski stručnjak, certificirani National Geographic edukator i član stručne radne skupine za European Schoolnet Academy i Polar Star. Održava razne STEM radionice, seminare i tečajeve na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, uživo i online. Njezin znanstveni interes uključuje analizu elemenata igrifikacije i njihovog utjecaja na edukacijsku fiziku osobito na srednjoškolskoj razini obrazovanja, konceptualne umne karte u prirodoslovnom obrazovanju te višestruke reprezentacije u obrazovanju fizike.

Ivan Vulić
Technical and industrial secondary school Ruđera Boškovića in Sinj
Croatia

Ivan Vulić, dipl.ing. (prof.mentor) rođen je 1982. u Kninu, diplomirao je na Fakultetu elektrotehnike strojarstva i brodogradnje, u Splitu 2009 te stekao zvanje dipl.ing. elektroenergetike. Od 2010. zaposlen u Tehničkoj i industrijskoj školi Ruđera Boškovića u Sinju kao profesor s položenom razlikom pedagoških kolegija. Profesor je elektrotehničke skupine predmeta. Redovito se stručno usavršava na seminarima ASOO-e a mentor je učenicima u nizu projekata kako školske tako i županijske razine.

Potrebno predznanje: osnove rada na računalu

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC