Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pdf
1.6MB

Podbačaj darovite djece i kako ga spriječiti

Podbačaj darovitih učenika definira se kao značajno odstupanje između očekivanog i stvarnog postignuća djece. Da bi se moglo govoriti o podbačaju, odstupanje ne smije biti rezultat dijagnosticiranih poteškoća u učenju te mora trajati duže vremensko razdoblje (Reis and McCoach, 2000). Prema nekim istraživanjima preko 50% darovite djece podbacuje u obrazovnom sustavu. Podbačaj izaziva frustraciju kod roditelja, nastavnika i stručnjaka (Collangelo, 2003; Renzulli, Reid & Gubbins, 1991) jer je teško razumjeti kako djeca sa iznimnim mogućnostima mogu imati tako loš rezultatu u školi, odbijati pisati domaće zadaće i ulagati trud u školske uratke (Baslanti & McCoache, 2006). Iako je populacija djece koja podbacuje u školi vrlo raznolika, veći broj autora slaže se da su neki od dominantnih uzorka podbačaja: pad motivacije za učenje, nerazvijene vještine samoregulacije učenja i nedovoljno razvijene izvršne funkcije, što dovodi do pada samopouzdanja vezanog uz vlastite akademske sposobnosti. Kroz ovo interaktivno izlaganje prezentirat ćemo program „Spice“, kreiran za razvoj vještina samoregulacije učenja i izvršnih funkcija. Program je bazično namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole, ali je primjenjiv, uz neke izmjene, i za nešto mlađu populaciju osnovnoškolaca, te za učenike srednje škole. Program je proveden sa 30 učenika viših razreda osnovnih škola. Kroz zabavan i dinamičan način sudionici tečaja stječu znanja o tome koji im je stil učenja s obzirom na senzorni modalitet, kako organizirati prostor i vrijeme učenja, kako učenje učiniti zabavnim i zanimljivim te kako sve te spoznaje upotrijebiti u svakodnevnom radu. Program se pokazao kratkoročno efikasan. Potrebno je još proučiti dugoročne koristi od programa za polaznike. Program se provodio uživo, a zbog interesa roditelja iz različitih dijelova Hrvatske razmatramo mogućnosti organizacije online, preko platforme Zoom.

Ksenija Ranogajec Benaković
Udruga Vjetar u leđa
Croatia

Diplomirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu studij psihologije, radi kao stručni suradnik-psiholog u DV Mali princ. Dopredsjednica je Udruge Vjetar u leđa te kreatorica i voditeljica 10.g. radionica za darovitu djecu “Iskrice”. Sedam godina bila je pročelnica Sekcije za predškolsku psihologiju. Vanjski je suradnik – predavač u tri kolegija na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, mentor studentske prakse te mentor za psihologe vježbenike pri HPK. Primila je nagradu Hrvatskog psihološkog društva „Marulić – Fiat psyhologia“ za osobit doprinos razvitku primjenjene psihologije. Sudjelovala je aktivno na 20-tak domaćih i međunarodnih konferencija kroz priopćenja i radionice. Najviše uživa u radu sa darovitom djecom, održavanju predavanja i radionica za roditelje i djelatnike škola i vrtića te u vođenju psihoterapije (gestalt). Prije tri godine kroz RITHA trening stekla je titulu ECHA specijaliste za edukaciju darovitih, a sada i sama djeluje kao predavač i supervizor na RITHA treningu.

Tena Benaković
Udruga Vjetar u leđa
Croatia

Diplomirala na Hrvatskim studijima i stekla zvanje magistra psihologije. Završila pripravnički staž u osnovnoj školi. Nakon 2 godine volontiranja u udruzi, kreira i provodi radionice za darovitu djecu već 4 godine. Završila edukaciju iz neurofeedback-a . Trenutno radi na Eu projektu u DV „Tatjane Marinić“.

Potrebno predznanje:
-

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC