Cijeli program »
Podbačaj darovite djece i kako ga spriječiti
Podbačaj darovitih učenika definira se kao značajno odstupanje između očekivanog i stvarnog postignuća djece. Da bi se moglo govoriti o podbačaju, odstupanje ne smije biti rezultat dijagnosticiranih poteškoća u učenju te mora trajati duže vremensko razdoblje (Reis and McCoach, 2000). Prema nekim istraživanjima preko 50% darovite djece podbacuje u obrazovnom sustavu. Podbačaj izaziva frustraciju kod roditelja, nastavnika i stručnjaka (Collangelo, 2003; Renzulli, Reid & Gubbins, 1991) jer je teško razumjeti kako djeca sa iznimnim mogućnostima mogu imati tako loš rezultatu u školi, odbijati pisati domaće zadaće i ulagati trud u školske uratke (Baslanti & McCoache, 2006). Iako je populacija djece koja podbacuje u školi vrlo raznolika, veći broj autora slaže se da su neki od dominantnih uzorka podbačaja: pad motivacije za učenje, nerazvijene vještine samoregulacije učenja i nedovoljno razvijene izvršne funkcije, što dovodi do pada samopouzdanja vezanog uz vlastite akademske sposobnosti. Kroz ovo interaktivno izlaganje prezentirat ćemo program „Spice“, kreiran za razvoj vještina samoregulacije učenja i izvršnih funkcija. Program je bazično namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole, ali je primjenjiv, uz neke izmjene, i za nešto mlađu populaciju osnovnoškolaca, te za učenike srednje škole. Program je proveden sa 30 učenika viših razreda osnovnih škola. Kroz zabavan i dinamičan način sudionici tečaja stječu znanja o tome koji im je stil učenja s obzirom na senzorni modalitet, kako organizirati prostor i vrijeme učenja, kako učenje učiniti zabavnim i zanimljivim te kako sve te spoznaje upotrijebiti u svakodnevnom radu. Program se pokazao kratkoročno efikasan. Potrebno je još proučiti dugoročne koristi od programa za polaznike. Program se provodio uživo, a zbog interesa roditelja iz različitih dijelova Hrvatske razmatramo mogućnosti organizacije online, preko platforme Zoom.
Potrebno predznanje:
-