Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
6.2MB

3,2,1...Lego!

Kreativnost, suradnja, komunikacijske vještine i kritičko promišljanje se smatraju najvažnijim vještinama 21 stoljeća. Na ovoj radionici ćemo pokazati kako ih razvijati (kod učenika i mentora) korištenjem Lego Spike Essential edukacijskih robota. Svi su dobro upoznati s didaktičkom vrijednosti Lego kockica, no ukoliko im se dodaju baterije, motori i senzori tada postaju savršeno sredstvo za suvremeno poučavanje STEAM-a u razrednoj nastavi. Na radionici, podijeljeni u grupe, sudionici će imati priliku sastaviti svoje prve Lego robote koji će uz primjenu jednostavnog programiranja brzo postati prototip spremnika za odvajanje otpada, kiosk s hranom prilagođen osobama u invalidskim kolicima ili kuća sa savršenim pogledom… Također održat će se kratko izlaganje o First Lego League Explore, međunarodnom multidisciplinarnom istraživačkom programu namijenjenom djeci i mladima. Ideja je da sudionici promišljaju o problemima oko sebe i traže način kako ih riješiti. Ujedno povećavaju tehničku pismenost, logičko razmišljanje i uče koristiti moderne tehnologije u humane svrhe. Hrvatski robotički savez od 2016. organizira FLL Challenge natjecanje za uzrast od 11 do 16 godina. Od 2022. u Hrvatskoj se uvodi i kategorija FLL Explore namijenjena učenicima nižih razreda osnovne škole. Ekipa od 2-6 učenika uz podršku mentora istražuje zadanu godišnju temu koja je uvijek povezana s aktualnim svjetskim problemima poput - gradovi budućnosti, recikliranje, transport, obnovljivi izvori energije, tjelesna aktivnost u suvremenom društvu…Pomoću Lego Spike Essential robota izrađuju prototip svojeg rješenja problema povezanog uz godišnju temu izazova. Posebnost ove kategorije je nenatjecateljski karakter. Završno događanje je smotra svih timova na kojoj se prezentiraju radovi i postignuća svakog tima. Naglasak je na vršnjačkom dijeljenju iskustva i znanja. Čitav proces sudjelovanja ima pozitivan utjecaj na razvoj životnih vještina i znanja učenika, a ujedno razvija mentorske kompetencije učitelja i stručnih suradnika. U okviru ove radionice, polaznici će imati priliku iskusiti sudjelovanje u ovom programu kako bi isti entuzijazam mogli prenijeti na svoje učenike.

Ivan Lipanović
Udruga "Neki novi klinci", Zagreb; OŠ Špansko Oranice
Croatia

Ivan Lipanović, profesor matematike i informatike, u zvanju učitelja mentora Iskustvo rada na svim razinama obrazovnog sustava : u osnovnoj školi, srednjoj školi, fakultetu i državnoj agenciji za odgoj i obrazovanje. Dobitnik nagrade MZO za najuspješnije odgojno obrazovne djelatnike. Radi kao učitelj informatike u OŠ Špansko Oranice, Zagreb. Predsjednik udruge „Neki novi klinci“ i programski koordinator. Ima završenu edukaciju za rad s darovitom djecom. Osmišljava i provodi projekte koji potiču kreativni razvoj, usvajanje komunikacijskih, socijalnih i životnih vještina djece i mladih. Interes mu je neformalno obrazovanje, inovativni oblici učenja, interdisciplinarnost u obrazovnom radu, usvajanje životnih vještina te metode koje razvijaju logičko razmišljanje i zaključivanje kod djece i mladih. Sudjeluje kao predavač na brojnim županijskim i državnim skupovima. Veliko iskustvo u provođenju izvannastavnih aktivnosti i interdisciplinarnih programa za popularizaciju programiranja među djecom. Mentor tima Red Hot Chili Apples, državnih prvaka 2019. i 2020., 2. mjesto na finalu Adria regije i 4. nagrada u kategoriji Motivate Award na svjetskom natjecanju First Lego league Challenge.

Ana Sović Kržić
Sveučilište u Zagrebu Fakultet elektrotehnike i računarstva
Croatia

Doc. dr. sc. Ana Sović Kržić docent je na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER). Sudjelovala je na više od 15 domaćih i međunarodnih znanstvenih projekata. Voditeljica je projekta „Transformacija robota u edukacijsko sredstvo“ (Hrvatska zaklada za znanost), Erasmus+ projekata „RoboGirls“ i “RobotTheater” te partner na Erasmus+ projektu „STEM in action“. Objavila je više od 25 članaka u časopisima i zbornicima s međunarodnih konferencija u području znanosti o podacima, e-učenja i edukacijske robotike. Suvoditelj je programa popularizacije znanosti FER-a „ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu“. Organizator je i voditelj Ljetnog robotičkog kampa „Petica“ Ivanić-Grad za učenike osnovnih i srednjih škola. Mentor je srednjoškolskim ekipama na međunarodnim i svjetskim robotičkim natjecanjima, između ostalog: FIRST GLOBAL Challenge (u četvrtfinalu između 155 država svijeta, Mexico City 2018.) i World Robot Olympiad (Gyor, 2019). Predsjednica je Hrvatskog robotičkog saveza. Nagrađena je Državnom nagradom za tehničku kulturu Faust Vrančić 2013. godine, nagradom FER-a „Roberto Giannini“ za izvrsnost u nastavi i radu sa studentima 2018. godine, te Državnom nagradom za znanost 2019. godine.

Lucija Ćurko
Udruga "Neki novi klinci", Zagreb
Croatia

Lucija Ćurko završila je studij antropologije i etnologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Tijekom i nakon studija sudjeluje na brojnim domaćim i međunarodnim edukacijama o djelovanju civilnog društva. Ima iskustvo rada u provođenju kvalitativnih istraživanja na EU i Erasmus+ projektima. Radila je s različitim društvenim skupinama i društvenim dionicima poput državnih i gradskih institucija, škola, vrtića, centra za kulturu… Od 2015. radi kao stručna suradnica u udruzi „Neki novi klinci“, piše i vodi projekte za djecu i mlade. Od posebnog interesa su joj projekti i aktivnosti koje su multidisciplinarne, razvijaju vještine 21. stoljeća kod djece, uključuju društveno korisno učenje, umrežavanje i podižu kvalitetu života u lokalnoj zajednici . Zanima je suvremena STEAM edukacija, uključivanje STEAM projekata u vrtićke i školske kurikulume, aktivnosti koje populariziraju i potiču jednako djevojčice i dječake na bavljenje STEAM-om i prostor za humanističke znanosti u suvremenom društvu. 3 godine sudjelovala je kao jedna od mentorica timu na First Lego League natjecanju.

Potrebno predznanje: Radionica je namijenjena početnicima zainteresiranim za korištenjem Lego edukacijskih robota u radu. Potičemo na prijavu sve koji imaju početnu nesigurnost u korištenju tehnologije (robota), a vide prostor za multidisciplinarnost, projektno učenje, timski rad, učenje kroz pokušaj i pogrešku te žele isto primijeniti u radu s učenicima.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC