Prezentacija
pptx 14.6MB |
Umjetna inteligencija u obrazovanju - izazovi i mogućnosti
“ARTIE: Umjetna inteligencija u osnovnoškolskom obrazovanju - izazovi i mogućnosti novog doba: razvoj kurikuluma, priručnika za učitelje i obrazovnih materijala za učenike u osnovnoškolskom obrazovanju” je međunarodno strateško partnerstvo triju škola i dviju organizacija koje usko surađuju s obrazovnim sustavom, pružaju podršku i sudjeluju u razvoju obrazovnih materijala: I. osnovna škola Čakovec (CRO), Agrupamento de Escolas do Barreiro (PT), I Spoleczna Szkola Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamosciu (PL), Hrvatski robotički savez (CRO) i Nefinia (NE).
Umjetna inteligencija uči programiranje, robotiku, računalno razmišljanje, rješavanje problema, kreativnost, kritičko rasuđivanje, analitičko razmišljanje i timski rad. To je vitalna kompetencija, posebno za djecu i mlade. Djeca i mladi moraju razumjeti što se nalazi iza zaslona njihovih pametnih uređaja, kako se umjetna inteligencija može (ispravno i pogrešno) koristiti, na koje načine djeluju društveni mediji i sl. Digitalizacija mijenja načine na koji ljudi uče, stvaraju i rade, mijenja potrebe za različitim novim vještinama na tržištu rada. Tržište rada bori se s velikim nedostatkom stručnjaka na području umjetne inteligencije. Partnerske organizacije primijetile su da obrazovni sustavi njihovih zemalja još uvijek nisu razvili sveobuhvatne obrazovne materijale primjenjive za učenike u osnovnoškolskom obrazovanju. Zajedničkim znanjem, vještinama i iskustvom navedenih partnera pokrenuto je međunarodno strateško partnerstvo financirano sredstvima Europske komisije koje uključuje relevantne ciljeve usko povezane s politikom Europske komisije: podrška kvalitetnom obrazovanju, razvoj digitalnih vještina, poticanje inovacija i digitalnih kompetencija u svim obrazovnim ustanovama, stvaranje i dijeljenje otvorenih obrazovnih sadržaja i primjera dobre prakse.
Predstaviti će se rezultati rada:
- kurikulum koji učenicima u osnovnom obrazovanju omogućuje rano stjecanje znanja i vještina za razvijanje budućih digitalnih kompetencija,
- metodički priručnici, scenariji poučavanja, primjera dobre prakse koji učiteljima i nastavnicima pružaju podršku za podučavanje najnovije i brzo mijenjajuće tehnologije,
- otvoreni e-tečaj za učenike s inovativnim obrazovni sadržajima iz područja robotike i umjetne inteligencije.
Ivana Ružić
I. osnovna škola Čakovec
Croatia
Diplomirala na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu i stekla zvanje diplomirani informatičar. Zaposlena u I. osnovnoj školi Čakovec na radnom mjestu učiteljica informatike. Napredovala u zvanje učiteljica savjetnica. Voditeljica Županijskog stručnog vijeća učitelja informatike u osnovnim školama u Međimurskoj županiji. Redovito se stručno usavršava na stručnim skupovima lokalne, regionalne, nacionalne i međunarodne razine. Aktivno sudjeluje na stručnim skupovima i konferencijama na kojima je održala niz radionica i predstavila niz stručnih radova. U lipnju 2012. godine na međunarodnoj konferenciji Safety and mobility for all u Parizu, osvojila je drugo mjesto na globalnom natjecanja u primjeni IKT- a u obrazovanju. U svibnju 2013. godine nagrađena je priznanjem za najbolji stručni rad na međunarodnoj konferenciji Mipro, Računala u obrazovanju u Opatiji.
Aktivno sudjeluje u međunarodnoj inicijativi za promicanje programiranja EU Code Week. Koordinatorica je mnogih lokalnih, nacionalnih i međunarodnih projekata u školi. Koordinatorica je u 12 međunarodnih projekata za razvoj međunarodne suradnje, inovacija i razmjenu isustava financiranih iz programa Europske komisije Erasmus+.
Siniša Stričak
I. osnovna škola Čakovec
Croatia
Siniša Stričak rođen 13. rujna 1965. u Čakovcu, Republika Hrvatska. Nakon osnovne i srednje škole završio i diplomirao na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu. Zaposlio se 1990. u l. osnovnoj školi Čakovec kao učitelj TZK, od 2015. ravnatelj je l. osnovne škole Čakovec. Kao ravnatelj škole uključen je u mnoštvo projekata na gradskom, županijskom i državnom nivou. Aktivno sudjeluje u Erasmus+ projektima. Posjetio je i razmjenjivao iskustva sa školama u Italiji, Španjolskoj, Portugalu, Rumunjskoj, Poljskoj, Estoniji, Mađarskoj i Finskoj. Sudjelovao je na mnoštvo edukacija za podizanje nivoa digitalnih kompeticija te rukovođenja škole u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, Carneta, Algebre i iTrainera. 2021. godine stekao je certifikat o završenom AI tečaju. U školskim godinama 2019/20. i 2020/21. dobitnik je nagrade Ministarstva znanosti i obrazovanja za jednog od najboljeg odgojno obrazovnog djelatnika u RH. 2021. godine napredovao u zvanje ravnatelj mentor.
Uz rad u školi aktivno rad u udruzi Plesni klub Livi kao plesni instruktor na podizanju plesne kulture djece i građana. Predsjednik je Hrvatskog navijačkog i pom pon plesnog saveza gdje aktivno sudjeluje u promociji i popularizaciji cheerleading plesa u RH. Bio je član boarda European Cheerleading Association te član boarda International Federation of Cheerleading. Sa svojim timom Cheerleaders Livi osvojio je 6. mjesto na 9th Cheerleading World Championships 2017. u Tokyo.
Ana Sović Kržić
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Croatia
Doc. dr. sc. Ana Sović Kržić docent je na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER). Sudjelovala je na više od 15 domaćih i međunarodnih znanstvenih projekata. Voditeljica je projekta „Transformacija robota u edukacijsko sredstvo“ (Hrvatska zaklada za znanost), Erasmus+ projekata „RoboGirls“ i “RobotTheater” te partner na Erasmus+ projektu „STEM in action“. Objavila je više od 25 članaka u časopisima i zbornicima s međunarodnih konferencija u području znanosti o podacima, e-učenja i edukacijske robotike. Suvoditelj je programa popularizacije znanosti FER-a „ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu“. Organizator je i voditelj Ljetnog robotičkog kampa „Petica“ Ivanić-Grad za učenike osnovnih i srednjih škola. Mentor je srednjoškolskim ekipama na međunarodnim i svjetskim robotičkim natjecanjima, između ostalog: FIRST GLOBAL Challenge (u četvrtfinalu između 155 država svijeta, Mexico City 2018.) i World Robot Olympiad (Gyor, 2019). Predsjednica je Hrvatskog robotičkog saveza. Nagrađena je Državnom nagradom za tehničku kulturu Faust Vrančić 2013. godine, nagradom FER-a „Roberto Giannini“ za izvrsnost u nastavi i radu sa studentima 2018. godine, te Državnom nagradom za znanost 2019. godine.
Ana Pina
Agrupamento de Escolas do Barreiro
Portugal
Degree in Applied Mathematics - Computer Science. Teacher of the mathematics group at Agrupamento de Escolas do Barreiro, Portugal, currently teaching ICT. eTwinning Ambassador of the Lisbon and Tagus Valley region. Teacher trainer in the ICT area.
Bogusława Denys
I Społeczna Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej in Zamość
Poland
Experienced ESL teacher at I Społeczne Liceum
Ogólnokształcące and I Społeczna Szkoła Podstawowa im. Unii
Europejskiej in Zamość, Poland (primary and secondary levels).
Member of the Management Board of Zamojskie Towarzystwo Oświatowe,
Zamość, Poland, an association running non-public primary and
secondary schools. Graduate of The Institute of English Studies of the
University of Warsaw, Poland. Interested in international cooperation
and educational innovations. Author and coordinator of numerous
Erasmus+ projects related to environmental studies, technological
advancements, innovative teaching methodologies and personalised
education. Co-author of teaching aid databases created under Erasmus+
projects in cooperation with European educational institutions.
Strongly believes that ‘Education is power’.
Christina Eirini Karvouna
Nefinia
Netherlands
Christina Eirini Karvouna, Senior Consultant and Managing Director of NEFINIA based in Rotterdam, The Netherlands.
Studied at the American College of Greece (Deree) and at the University of West Attica where she obtained her degree as a Shipbuilding Engineer. After her studies, she worked as a consultant for International companies and European funded programs. Today she is a business owner of companies in Greece and in The Netherlands focusing on productive business consulting as well as on the
development and implementation of European funding programs.
Potrebno predznanje: nisu potrebna