Cijeli program »
„Ako ne sada, kada?“
Nova tehnologija uvijek ima snažan utjecaj na obrazovanje, a ni podcast nije ništa drugačiji. Mnoge škole za učenje smanjuju udžbenike i ulažu u učenje uz pomoć tehnologije. Podcast je jedna od tehnologija na čelu ove promjene. I mi smo odlučili prihvatiti taj izazov.
Podcast nudi mogućnost nastavnicima da jednostavno emitiraju zanimljiv audio sadržaj, koji učenici mogu slušati u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta. Podcast je moguće koristiti za objavu nastavnih materijala u zvučnom ili videoformatu, lekcije iz jezika, arhivu snimaka gostujućih predavača, za satove književnosti, za diktate u nastavi jezika, za pripremu i prilagodbu nastave za slijepe ili slabovidne učenike ili pak kao pripremu za sat.
Jedna od velikih moći podcasta je pažnja koju privlači. Teško je potaknuti učenike da provedu 30 minuta čitajući članak ili gledajući snimljeno predavanje. To je zato što tekst i video zahtijevaju punu pozornost učenika - trebaju strpljivo sjediti, radeći samo jednu stvar. Vjerojatnije je da će učenici pratiti nastavni materijal ako to mogu učiniti u autobusu, dok čekaju prijatelja ili u teretani. Tako sadržaj dobiva veliku pozornost i značaj.
U interaktivnom izlaganju pokazat ćemo način na koji smo naše učenike motivirali na kreiranje vlastitih podcasta u svrhu realizacije nastavnih sadržaja i realizacije raznih faza projektnih aktivnosti – Per Zdravstvena ad astra.
Tako snimljeni podcasti mogu biti dostupni široj javnosti (YouTube, Vocaroo) ili po potrebi, samo unutar razrednog odijeljena (Teams, Vocaroo…). Kreirane podcaste učenici koriste za samovrednovanje, međuvršnjačko vrednovanje, timski rad, ali i za razvijanje vještina vođenja bilješki, planiranja i komunikacije.
Nastalo je nekoliko sjajnih podcasta naših učenika, a neke ćemo i prikazati tijekom izlaganja.
Podcast je moćan način uporabe tehnologije u učionici. Uživajmo u stvaranju novih iskustava s podcastom. Dobrodošli u učenje 21. stoljeća!
Potrebno predznanje: Osnovno razina predznanja