Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
90.4MB

Učenici s teškoćama u razvoju programiraju robote

Učenici s teškoćama u razvoju polaze Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice, a sudjeluju u nastavi informatike prema redovitom programu uz individualizirane postupke, redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke i prema posebnom programu uz individualizirane postupke. Ovisno o programu, ali i pojedinom učeniku, potrebno je prilagoditi nastavu kako bi svaki učenik mogao postići najbolje rezultate. Programiranje se pokazalo kao učenicima jedan od najzanimljivijih dijelova nastave. Budući da su programiranje i programski jezici (koji nisu vizualni) često učenicima previše apstraktni, učenici programiraju jednostavnim, grafičkim programskim blokovima koji pružaju zorni prikaz svake pojedine naredbe. U proces programiranja uključeni su roboti kako bi učenici odmah mogli vidjeti rezultat tih blokova. Prije toga robot je potrebno sastaviti iz Lego Education 2.0 seta, a programiranje se obavlja pomoću WeDo 2.0 aplikacije. Uz Lego robote, učenici često programiraju i Blue-Bot i Bee-Bot podne robote koji su odlični za početno učenje programiranja zbog upravljačkih tipki na robotu koje omogućavaju jednostavno programiranje. Učenici iz Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice sudjelovali su na ovogodišnjem natjecanju iz robotike RoboCup Junior Croatia 2022 u kategoriji On Stage Entry. Za On Stage kategoriju bilo je potrebno osmisliti nastup u trajanju od 1 do 2 minute i kreirati autonoman fizički robot te ga uklopiti u izvedbu. Učenici kombiniranog razrednog odjela 3. i 4. razreda osmislili su izvedbu s dva podna robota i dva Lego robota. Robote su isprogramirali tako da tvore priču o dvije pčele koje žele doći do svog cvijeta. Na natjecanju su postigli odličan rezultat, prvo mjesto u kategoriji i time pokazali da je programiranje zanimljivo i zabavno.

Željka Lupret
Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice
Croatia

Željka Lupret završila je učiteljski studij s modulom informatika i diplomirala 2018. godine na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2020. godine radi u Centru za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice na radnom mjestu učiteljice informatike. Predaje informatiku učenicima s teškoćama u razvoju od prvog do osmog razreda osnovne škole.

Potrebno predznanje: primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC