Cijeli program »
Učenici s autizmom - istina i izazov (primjeri iz prakse)
Prema relevantnim pokazateljima, broj učenika s autizmom je u porastu. Uslijed raznih faktora, njihova integracija u redovnu školu učiteljima često predstavlja izazov. Budući da je riječ o cjeloživotnom razvojnom poremećaju kojeg karakterizira zaostajanje u razvoju socijalnih i jezičnih vještina, kao i različitih oblika ponašanja, učitelji koji se susreću s učenicima s ovom vrstom teškoće trebaju imati dovoljno znanja kako bi način rada maksimalno prilagodili te realizirali zadane ishode. Učenicima s autizmom potrebna je prilagodba u gotovo svim aspektima – od pristupa poučavanju i učenju, pripremi nastavnih materijala, uporabi nastavnih sredstava do prostorne prilagodbe. Neke od poteškoća koje su prisutne su nemogućnost govora i ograničena komunikacija, slaba ili nikakva interakcija s drugim učenicima, nepoželjna ponašanja (agresivnost) pa je uz prilagodbu programa i individualiziranog pristupa primjena asistivne tehnologije nužna (osigurava pristup sadržajima te povratnu informaciju). Na interaktivnom izlaganju „Učenici s autizmom - istina i izazov (primjeri iz prakse)“ sudionicima će se praktičnim primjerima prikazati različiti pristupi nastavnom radu (od rada na odgojno - obrazovnim sadržajima do ideja za prilagodbe prostora) s naglaskom na uporabu asistivne tehnologije. Polaznici će osjetiti „pogled iz rakursa učenika s PSA“; koji su to ometajući podražaji i potencijalni okidači nepoželjnih ponašanja te će dobiti uvid u različite asistivne tehnologije kao i njihov utjecaj na rad i motivaciju učenika. Naglasak će biti na digitalnim alatima i programima koji su relevantni, dostupni i iznimno korisni pri pripremi i izvođenju nastave za učenike s PSA poput ICT-AAC aplikacija (Komunikator, Vizualni raspored, Glaskalica itd.), brojnim specifičnostima pri korištenju Microsoftovih alata (tipa Text to speach, Immersive reader, Read aloud) te na primjeni igrifikacije u nastavi uz aplikacije poput Wordwall-a, Genially-ja, Oodlü. Koji su digitalni alati najbolji? Kako do njih? Kako ih prilagoditi potrebama svojih učenika i koji je njihov utjecaj? Neka su pitanja na koje će izlaganje ponuditi odgovor.
Potrebno predznanje: Osnovna znanja o radu s učenicima s poteškoćama.