Cijeli program »
Prezentacija
 ppt 460KB |
Zadaci otvorenog tipa ili koliko mravu treba od Karlovca do Zagreba
Već godinama slušamo o potrebi unaprjeđenja nastave, lošim rezultatima naših učenika na međunarodnim provjerama znanja PISA – e i TIMSS – a i potrebnim promjenama kurikuluma. Ima li smisla očekivati promjene kad npr. udžbenici iz matematike po kojima radimo sadrže zadatke kojima se unaprijed zna način rješavanja s uglavnom „lijepim“ rješenjima – cijelim brojevima. Nebrojeno puta se dogodi da učenik zaključi kako je krivo riješio zadatak jer je dobio, po njegovim riječima, „ružno“ rješenje kao što je npr. 29/11. Naglasak se uglavnom stavlja na rutinske probleme, osnovne algoritamske vještine bez interpretacije rješenja. Tako velikom broju učenika nije čudno ako mnogokut ima 5.5 stranica ili je sin stariji od oca. Jedna od mogućih promjena koja bi kod učenika potaknula razvoj kreativnog i kritičkog mišljenja, suradničkog rada te komunikacije s vršnjacima bilo bi zadavanje zadataka otvorenog tipa. Zadaci tj. problemi otvorenog tipa su zadaci kojima nije unaprijed poznat način rješavanja, imaju više korektnih rješenja ali i načina rješavanja. Kod takvih tipova zadataka učenici sami odabiru pristup zadatku, postupak rješavanja zadataka i interpretiraju dobivena rješenja. Tada samo rješenje nije svrha zadatka već sve popratne aktivnosti koje dovode do rješenja. Zamislite da pred učenike stavimo zadatak da odrede koliko bi vremena trebalo mravu da dođe od Karlovca do Zagreba, sa koliko kovanica od 5 kuna mogu napuniti poštanski sandučić ili koliko vlati trave ima na livadi iza škole. Polaznike naše radionice želimo upoznati sa zadacima otvorenog tipa, ohrabriti ih u njihovom korištenju i potaknuti na smišljanje svojih zadataka. Upoznat ćemo ih sa projektom MASCIL, staviti u kožu učenika i dati im da rješavaju razne zadatke otvorenog tipa uz korištenje tehnologije. Uz sve to, i zabava je zajamčena!
Tea Borković
Osnovna škola Grabrik
Croatia
Tea Borković, prof., učiteljica je Matematike i
Fizike te je 2018. promovirana u zvanje učitelja savjetnika. Uz to je
vanjska suradnica Učiteljskog fakulteta u Zagrebu u zvanju predavača
od 2016., povremena vanjska suradnica NCVVO-a, autorica i recenzentica
raznih obrazovnih sadržaja. Suautor je priručnika za dodatnu nastavu
iz matematike "Matematika 7+". Dugogodišnji je član Školskog tima
za rad s potencijalno darovitim učenicima i Školskog preventivnog
programa u okviru kojih svake godine priprema i provodi radionice i
predavanja za učenike i njihove roditelje. Kao članica radne skupine
za Matematiku u okviru provođenja programa Škola za život
sudjelovala je kao autorica video lekcija za podršku učiteljima za
vrijeme nastave na daljinu 2020.godine. Aktivno prati sve promjene u
obrazovnom sustavu te aktivno svojim predavanjima i radionicama
sudjeluje na kongresima i konferencijama vezanim za obrazovanje (CUC,
Enter konferencija, Kongres matematike). Jedna je od organizatorica
ekipnog natjecanja iz matematike "nauMATiKA".
Antonija Capan
Osnovna škola Grabrik
Croatia
Antonija Capan, mag. educ. math., učiteljica je
Matematike te je 2021. promovirana u zvanje mentor. U radu s
učenicima zanima se za primjenu matematike u svakodnevnom životu,
matematičke igre i matematiku u igrama i mozgalicama. Intenzivno se
bavi idejama integracije nastavnih predmeta i izvođenjem integriranih
nastavnih satova, pogotovo integracije Povijesti i Matematike te
Geografije i Matematike. Autor je digitalnih obrazovnih sadržaja za
udžbenik iz povijesti "Vremeplov 5" i "Vremeplov 6" te suautor radnih
listova namijenjenih integriranoj nastavi Povijesti i Matematike za
peti i šesti razred: “Heureka - brojevi su stvorili povijest”,
"Heureka - s brojevima u novi svijet". Autor je radne bilježnice za
pomoć u učenju matematike u 8. razredu "Jasno kao broj 8" te suautor
priručnika za dodatnu nastavu iz matematike "Matematika 7+". Član je
Radne skupine predmetnog kurikuluma za Matematiku. U sklopu projekta
Škola za život izradila je i objavila metodičke preporuke te
videolekcije za podršku učiteljima za vrijeme nastave na daljinu
2020. i 2021. godine. Aktivno sudjeluje na raznim kongresima i
konferencijama (CUC, Enter, Kongres matematike) sa predavanjima i
radionicama. Jedna je od organizatorica ekipnog natjecanja iz
matematike "nauMATiKA".
Potrebno predznanje: osnovnoškolska razina matematike