Cijeli program »
Izrada mrežne stranice "Poziv na čitanje"
Mrežna stranica „Poziv na čitanje“ predstavlja skup nastavnih materijala za obradu obveznih i izbornih lektirnih djela za cjelovito čitanje na satu Hrvatskoga jezika. Nastala je s ciljem dijeljenja primjera dobre prakse i otvorenosti raznovrsnih nastavnih sadržaja. Materijali su primjenjivi u virtualnom, ali i u uobičajenom školskom okruženju, a osmišljavanje zadataka potaknuto je Bloomovom taksonomijom što je rezultiralo materijalima različitoga tipa za učenike gimnazijskih i strukovnih programa. Rad na stranici uključivao je izradu i uređivanje digitalnoga sadržaja u različitim oblicima, izmjenu, unapređenje i integraciju digitalnih sadržaja, razumijevanje i primjenu prava i dozvole intelektualnoga vlasništva (svi su materijali označeni valjanom licencom). Kategorizirani su prema razredima i temama. Stranica je izrađena u besplatnome digitalnome alatu Google Sites koji je jednostavan za korištenje i unos potrebnih materijala. U izradi su sudjelovale profesorice hrvatskoga jezika: Elena Belec (Srednja škola Koprivnica), Glorija Mavrinac (Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka, Medicinska škola Rijeka) i Maja Sokač (Gimnazija Karlovac), a kao suautori određenih materijala su i učenici koji su tako potaknuti na kreativno izražavanje. To je svojevrsni portfolio nastavnih materijala koje autorice svakodnevno izrađuju za svoje učenike. Otvoreni obrazovni sadržaji materijali su za učenje, poučavanje i istraživanje te svi drugi obrazovni materijali koji su javno dostupni i dostupni uz otvorenu licenciju koja im omogućuje besplatan pristup, njihovo korištenje, adaptaciju i redistribuciju (UNESCO, 2012). Jedan od glavnih ciljeva stranice jest potaknuti interes prema knjizi i čitanju uopće (u kontekstu nastave Hrvatskoga jezika), ali i doprinijeti smanjenju nejednakosti između onih koji imaju ili nemaju pristup digitalnim tehnologijama jer je mrežna stranica prilagođena različitim sučeljima što olakšava pregledavanje i korištenje.
Potrebno predznanje: Poželjno je, ali nije neophodno, da su se polaznici već koristili digitalnim alatima u osmišljavanju digitalnih sadržaja kako bi svojim iskustvima obogatili popis digitalnih alata koji će se spomenuti u izlaganju. Također, polaznici koji imaju iskustva u radu s mrežnim stranicama svoja iskustva mogu podijeliti s ostalim sudionicima te eventualno ponuditi savjete za poboljšanje predstavljene mrežne stranice.