Cijeli program »
Poučavanje robotike i programiranja kroz primjenu simulatora
Robotski simulatori mogu poslužiti u edukaciji kao digitalni alati koji na realan način oponašaju rad određenog robota ili nekog autonomnog uređaja. Kod izbora simulatora preporučljivo je da simulator na konzistentan i realističan način prikazuje i oponaša rad robota, kako bi učenici mogli primijeniti stečene kompetencije unutar simulatora u stvarnoj praksi. Unutar predmetnih područja informatike, računalstva i tehničke kulture, posebice u temama vezanim za učenje programiranja i robotike, robotski simulatori mogu pozitivno utjecati na motivaciju prilikom učenja jer razne studije ukazuju na to da pomoću robota učenici na brži i zabavniji način uviđaju određenu primjenu programiranja, a samim time pokazuju i uspješnije rezultate. Simulatori također mogu imati značajnu ulogu unutar predmeta tehničke kulture, posebice u temama gdje se poučava područje robotike, elektrotehnike i elektronike te često u nedostatku potrebnih materijala za provedbu određenih praktičnih vježbi simulatori pružaju učenicima veći izbor sadržaja i dostupnije znanje. Još neke dodatne prednosti učenja na simulatoru su; smanjena potreba za nabavom veće količine robotičke opreme, potrošnih dijelova i skladištenja baterija, zatim pružanje učenicima učenje na daljinu te dostupnost digitalnih alata i znanja 24/7. Trenutno na tržištu postoje nekolicina komercijalnih simulatora namijenjenih za poučavanje robotike u programiranja poput: Virtal robotics toolkit, Miranda, CoderZ, Go TechUp i sl. Odlučili smo se za Miranda simulator zbog udovoljavanja sljedećih najvažnijih kriterija u odabiru: postojanje edukacijskih robota iz simulatoru na tržištu u fizičkom obliku, veliki izbor robotskih platformi i staza te mogućnost stvaranja vlastitih, mogućnost stvaranja korisničkih računa i grupa, mogućnost licenciranja simulatora (softvera) na pojedinu ustanovu, školu ili udrugu, programski jezik prilagođen osnovnoškolcima (Scratch i Python) te cijena. Polaznici ove radionice će se upoznati sa načinom rada u Miranda simulatoru, upoznati se sa raznim simulacijama i robotima koje simulator sadrži te kroz primjere dobre prakse samostalno iskusiti prednosti poučavanja kroz Miranda simulator.
Potrebno predznanje: Osnove programiranja u Scratch programskom jeziku.