Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
32.8MB

Poučavanje robotike i programiranja kroz primjenu simulatora

Robotski simulatori mogu poslužiti u edukaciji kao digitalni alati koji na realan način oponašaju rad određenog robota ili nekog autonomnog uređaja. Kod izbora simulatora preporučljivo je da simulator na konzistentan i realističan način prikazuje i oponaša rad robota, kako bi učenici mogli primijeniti stečene kompetencije unutar simulatora u stvarnoj praksi. Unutar predmetnih područja informatike, računalstva i tehničke kulture, posebice u temama vezanim za učenje programiranja i robotike, robotski simulatori mogu pozitivno utjecati na motivaciju prilikom učenja jer razne studije ukazuju na to da pomoću robota učenici na brži i zabavniji način uviđaju određenu primjenu programiranja, a samim time pokazuju i uspješnije rezultate. Simulatori također mogu imati značajnu ulogu unutar predmeta tehničke kulture, posebice u temama gdje se poučava područje robotike, elektrotehnike i elektronike te često u nedostatku potrebnih materijala za provedbu određenih praktičnih vježbi simulatori pružaju učenicima veći izbor sadržaja i dostupnije znanje. Još neke dodatne prednosti učenja na simulatoru su; smanjena potreba za nabavom veće količine robotičke opreme, potrošnih dijelova i skladištenja baterija, zatim pružanje učenicima učenje na daljinu te dostupnost digitalnih alata i znanja 24/7. Trenutno na tržištu postoje nekolicina komercijalnih simulatora namijenjenih za poučavanje robotike u programiranja poput: Virtal robotics toolkit, Miranda, CoderZ, Go TechUp i sl. Odlučili smo se za Miranda simulator zbog udovoljavanja sljedećih najvažnijih kriterija u odabiru: postojanje edukacijskih robota iz simulatoru na tržištu u fizičkom obliku, veliki izbor robotskih platformi i staza te mogućnost stvaranja vlastitih, mogućnost stvaranja korisničkih računa i grupa, mogućnost licenciranja simulatora (softvera) na pojedinu ustanovu, školu ili udrugu, programski jezik prilagođen osnovnoškolcima (Scratch i Python) te cijena. Polaznici ove radionice će se upoznati sa načinom rada u Miranda simulatoru, upoznati se sa raznim simulacijama i robotima koje simulator sadrži te kroz primjere dobre prakse samostalno iskusiti prednosti poučavanja kroz Miranda simulator.

Katarina Tomić
Osnovna škola Tenja
Croatia

Katarina Tomić je rođena 13.1.1983. u Osijeku. Po zanimanju je profesor fizike i tehničke kulture s informatikom, a zaposlena u OŠ “Tenja” u Tenji kao učiteljica tehničke kulture. Dobitnica je nagrade Hrvatske zajednice tehničke kulture za 2016.g., te državne nagrade Faust Vrančić za 2016. g. Redovito se stručno usavršava i svoju kreativnost se trudi prenijeti na svoje učenike.

Jozo Pivac
Udruga za robotiku "Inovatic"
Croatia

Jozo Pivac je rođen 02.02.1985. u Splitu. Po zanimanju je profesor informatike i tehnike, a zaposlen je u Udruzi za robotiku „Inovatic“, na mjestu voditelja programa i edukacije. Završio je Prirodoslovno - matematički fakultet u Splitu, nastavničko usmjerenje informatika i tehnika te je trenutno na doktoratu istog sveučilišta iz područja istraživanja edukacije iz prirodnih i tehničkih znanosti. Također na fakultetu radi kao asistent – vanjski suradnik te drži kolegije: Praktikume iz elektrotehnike i elektronike i Robotiku u nastavi. Kroz dosadašnje iskustvo u radu sa djecom te usavršavanju u području robotike i STEM disciplina imao je priliku sudjelovati na raznim natjecanjima gdje redovno kao mentor ostvaruje izvrsne rezultate. Također je održao niz predavanja i radionica na državnim i županijskim skupovima.

Potrebno predznanje: Osnove programiranja u Scratch programskom jeziku.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC