Cijeli program »
Lexie nudi ugodno iskustvo čitanja svima
Jedna od najvažnijih vještina potrebnih za uspješno školovanje je čitanje. Većina učenika je vrlo lako i nesvjesno usvaja. No, postoji određeni broj onih koji je ne uspijevaju savladati. To su učenici s disleksijom. Jedan od načina pomoći djeci s disleksijom je grafička prilagodba teksta. Kako bi učiteljima i logopedima pojednostavili taj postupak razvijeni su Omoguru digitalni alati.
Najnoviji proizvod je platforma Lexie nastala prema povratnim informacijama korisnika Omoguru mobilne aplikacije. Oblikovana je prema pravilima univerzalnog dizajna kako bi je ravnopravno koristili svi – učenici s disleksijom, drugim teškoćama čitanja i oni bez.
Unutar aplikacije svaki korisnik može si prilagoditi tekst svojim jedinstvenim potrebama i to tako da si odabere inačicu OmoType fonta u kojem mu je najizraženiji oblik riječi, najugodniju boju pozadine te razmak među redovima i slovima za prozračnost teksta. Dodatno, može koristiti alat za rastavljanje teksta na slogove za održavanje ritma čitanja ili koristiti opciju “tekst u govor” uz koju su uključeni alati za razvoj čitalačkih vještina kao što su animirana linija za praćenje retka teksta i označavanje pročitane riječi za njeno lakše prepoznavanje.
U školskom sustavu Lexie olakšava učiteljima, logopedima i drugim stručnim suradnicima prilagodbu sadržaja individualnim potrebama učenika s teškoćama te kreiranje i dijeljenje materijala za učenje i vježbanje čitanja. Učitelji mogu kreirati digitalne knjižnice sa školskim materijalima za pojedine razrede kako bi im bili dostupni i u školi i kod kuće te im olakšali izvršavanje svih školskih obveza.
Novija saznanja o čitanju kažu nam da svi imamo individualne potrebe oko grafičkog izgleda teksta te da i osobe bez teškoća čitanja lakše čitaju tekst pripremljen za osobe s disleksijom. Lexie kao inkluzivna aplikacija, ima kapacitet da svim učenicima, a ne samo onim s teškoćama u čitanju, olakša čitanje i učenje i poboljša čitalačke vještine.
Potrebno predznanje: Nisu potrebna