Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pdf
69.7MB

Lexie nudi ugodno iskustvo čitanja svima

Jedna od najvažnijih vještina potrebnih za uspješno školovanje je čitanje. Većina učenika je vrlo lako i nesvjesno usvaja. No, postoji određeni broj onih koji je ne uspijevaju savladati. To su učenici s disleksijom. Jedan od načina pomoći djeci s disleksijom je grafička prilagodba teksta. Kako bi učiteljima i logopedima pojednostavili taj postupak razvijeni su Omoguru digitalni alati.

Najnoviji proizvod je platforma Lexie nastala prema povratnim informacijama korisnika Omoguru mobilne aplikacije. Oblikovana je prema pravilima univerzalnog dizajna kako bi je ravnopravno koristili svi – učenici s disleksijom, drugim teškoćama čitanja i oni bez.

Unutar aplikacije svaki korisnik može si prilagoditi tekst svojim jedinstvenim potrebama i to tako da si odabere inačicu OmoType fonta u kojem mu je najizraženiji oblik riječi, najugodniju boju pozadine te razmak među redovima i slovima za prozračnost teksta. Dodatno, može koristiti alat za rastavljanje teksta na slogove za održavanje ritma čitanja ili koristiti opciju “tekst u govor” uz koju su uključeni alati za razvoj čitalačkih vještina kao što su animirana linija za praćenje retka teksta i označavanje pročitane riječi za njeno lakše prepoznavanje.

U školskom sustavu Lexie olakšava učiteljima, logopedima i drugim stručnim suradnicima prilagodbu sadržaja individualnim potrebama učenika s teškoćama te kreiranje i dijeljenje materijala za učenje i vježbanje čitanja. Učitelji mogu kreirati digitalne knjižnice sa školskim materijalima za pojedine razrede kako bi im bili dostupni i u školi i kod kuće te im olakšali izvršavanje svih školskih obveza.

Novija saznanja o čitanju kažu nam da svi imamo individualne potrebe oko grafičkog izgleda teksta te da i osobe bez teškoća čitanja lakše čitaju tekst pripremljen za osobe s disleksijom. Lexie kao inkluzivna aplikacija, ima kapacitet da svim učenicima, a ne samo onim s teškoćama u čitanju, olakša čitanje i učenje i poboljša čitalačke vještine.

Maja Hmelina
OmoLab komunikacije d.o.o.
Croatia

Maja Hmelina je logoped s višegodišnjim iskustvom rada s učenicima s disleksijom. Deset godina je radila na mjestu stručnog suradnika u Nastavno- kliničkom centru Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Tamo je njen posao bio usmjeren na procjenu, terapiju i savjetovanje djece s disleksijom, njihovih roditelja te nastavnika. Dvije godine je radila na mjestu stručnog suradnika logopeda u osnovnoj školi "A. B. Šimića" u Zagrebu. Od rujna 2019. surađuje s tvrtkom Omolab komunikacije d.o.o. na razvoju njihovih inovativnih proizvoda usmjerenih na olakšanje čitanja osobama s disleksijom. Sudjelovala je u domaćim i EU projektima. S timom projekta ICT ACC (stručnjaci s fakulteta FER, ERF, Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta te Grafičkog fakulteta) osvaja nagradu "Ivan Filipović" za značajna ostvarenja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti za 2014. godinu.

Petar Reić
OmoLab komunikacije d.o.o.
Croatia

Petar Reić je direktor tvrtke Omolab komunikacije d.o.o., tvrtke specijalizirane za razvoj asistivnih tehnologija te digitalne pristupačnosti za skupinu osoba s teškoćama čitanja. Završio je Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu te studij Novinarstva i odnosa s javnošću Sveučilišta u Zadru. Ima dugogodišnje iskustvo rada u izdavačkoj djelatnosti i vizualnim komunikacijama. Bio je osnivač knjižare Utopija u Splitu. Razvoju fontova za disleksiju i njihovom dinamiziranju za individualnu prilagodbu posvetio se nakon otkrića da mu kćer ima teškoće s čitanjem.

Vanja Andrić
OmoLab komunikacije d.o.o.
Croatia

svjetskog startup akceleratoru iz Silicijske doline, radio je s preko 200 startupa, međunarodnih mentora i investitora. Od veljače 2019. surađuje s tvrtkom Omolab komunikacije d.o.o. na razvoju njihovih inovativnih proizvoda usmjerenih na olakšanje čitanja osobama s disleksijom gdje se brine da Omoguru alati što većem broju osoba s disleksijom i teškoćama čitanja pruže potporu u čitanju i učenju.

Potrebno predznanje: Nisu potrebna

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC