Cijeli program »
STEAM u zajednici i društvu
Projekt „STEAM u zajednici i društvu“ kroz primjere dobre prakse hrvatskih i europskih škola prikazuje međupredmetnu kolaboraciju STEAM predmeta. Razrađenim, testiranim i poboljšanim programom učenici osnovnoškolskog uzrasta (1. – 8. razred) provodili su volonterske akcije u vlastitoj lokalnoj zajednici. Učenici su spoznali važnost volontiranja, građanskog odgoja te održivog razvoja kao osnove za napredak društva. Konkretno, veliki učenici (predmetna nastava) predavali su malim učenicima (razredna nastava), učenici su također davali instrukcije iz svih predmeta kao potporu u savladavanju nastavnih sadržaja. Projekt „STEAM u zajednici i društvu“ fokusiran je primarno na razvoj građanske svijesti kod učenika koje se kroz projekt priprema za aktivno i učinkovito obavljanje građanske uloge. Učenici kroz projekt upoznaju sebe i svoju ulogu u društvu, ali ujedno uče i prihvaćati različitosti drugih. Učenički osobni integritet razvija se paralelno uz razvoj pozitivnog odnosa s drugima. Iznimno je važno prepoznati vrijednosti solidarnosti, a kroz ovaj projekt učenici rade upravo na tome, kroz samostalno osvještavanje vlastite međuovisnosti s drugim članovima zajednice. Iznenađujuća faza provođenja projekta bila je priključivanje novih učenika iz Ukrajine. Jedan od osnovnih ciljeva projekata bio je rad učenika na dobrobiti svih, a posebno najranjivijih skupina. Učenici koji su sudjelovali u projektu pokazali su iznimnu razinu empatije i svijesti o potrebama drugih, što je osjetno pridonijelo uspješnoj integraciji i inkluziji novih učenika u postojeći obrazovni sustav. Jedan od ključnih dijelova projekta bilo je i promoviranje STEAM-a među mladim djevojkama, kako bi otkrile koje im mogućnosti STE(A)M nudi te kako bi ih ohrabrili na osobni rast i razvoj u smjeru prirodoslovnih znanosti i informatike. Rano otkrivanje vlastitih afiniteta, mogućnosti koje im se pružaju i prilika iznimno je važno, kao što je važno i otklanjanje postojećih predrasuda o STE(A)M-u kao „muškoj disciplini“. Osvještavanje rodne ravnopravnosti također je sastavan dio projekta.
Potrebno predznanje: pedagoške kompetencije, iskustvo rada u školi