Skip to main content
CUC2022: Otvaranje u zatvorenom svijetu - postdigitalna znanost i obrazovanje / CUC2022: Opening up in a closed world - postdigital science and education

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
940KB

Koliko plagiramo?

U današnjem svijetu digitalnih tehnologija učenicima su informacije dostupnije nego ikad. S par klikova mogu dobiti odgovore na razna pitanja, te pronaći brojne izvore za svoja istraživanja. No znači li sveprisutnost digitalnih alata da se učenici znaju njima koristiti? Razlikuju li provjerene od neprovjerenih izvora informacija? Znači li to što ih tehnologija okružuje da je znaju iskoristiti za ono što im treba? Jesu li svjesni pravila u virtualnom okruženju? Razmišljaju li o pravilima komunikacije, dijeljenja informacija, te kreiranja i dijeljenja vlastitog sadržaja? Koliko smo današnjem okruženju svjesni autorskih prava, a koliko o njima razmišljaju naši učenici?

Tijekom 5. mjeseca 2022. godine provedeno je istraživanje na uzorku od 77 učenika četvrtih razreda gimnazije. Učenici su dobili zadatak istražiti, te opisati svoja razmišljanja na neku od ponuđenih tema iz područja kvantne fizike. U sklopu samostalnog istraživanja bila su im postavljena dva osnovna uvjeta. Predani tekst trebao je biti duljine minimalno jedne stranice A4 formata (cca 700 riječi), te se trebalo raditi o originalnom tekstu (a ne copy-pasteu teksta ili dijelova teksta s interneta). Uz tekst su bili dužni priložiti i popis literature. Svoje su tekstove predavali u obliku PDF dokumenta putem virtualne učionice kroz sustav Loomen. Istraživanje, analiza i detaljna provjera predanih radova (korištenjem alata PlagScan) pokazala je da su učenici, unatoč inicijalnoj uputi, značajan dio svojih samostalnih radova 'posudili' od jednog ili više digitalnih izvora.

Cilj provedenog istraživanja bio je ukazati učenicima važnost autorskih prava (upoznavanje postupka licenciranja (npr. Creative commons), upoznavanje Zakona o autorskom i srodnim pravima), upoznati ih s lakoćom postupka provjere plagijata, ukazati im na relevantnost digitalnih izvora informacija koje im se nude, kako bi se na taj način poboljšalo njihove digitalne kompetencije koje će im biti nužne za daljnji kvalitetan nastavak obrazovanja.

U ovom interaktivnom izlaganju biti će prezentirani rezultati provedenog istraživanja, te objašnjena funkcionalnost korištenog alata.

Ivana Fundurulić
II. gimnazija, Zagreb
Croatia

Ivana Fundurulić profesorica je matematike i fizike, a radi kao nastavnica fizike u II. gimnaziji u Zagrebu. Uz redovnu nastavu, uvijek je zainteresirana za razvijanje ili sudjelovanje u novim projektima i radionicama (STEM cooking (Discovering Science and Math through cooking) Erasmus+ projekt, projekt INVESTIGATE (Utjecaj uključivanja istraživačkih učeničkih pokusa u srednjoškolsku nastavu fizike na razvoj znanstvenog zaključivanja i konceptualnog razumijevanja) projekt Hrvatske zaklade za znanost i različiti eTwinning projekti...). Sudjelovala je u Eratostenovom eksperimentu (Mjerenje opsega Zemlje pomoću štapa) sa svojim učenicima nekoliko godina zaredom. Za svoje učenike organizira radionice (Nit po nit - parabola, Orijentacija, D'Hondtova metoda u izbornom sustavu RH, Camera obscura – magija svjetla, Makey Makey lab...). Također održava predavanja za svoje kolege, studente i učenike, te tako doprinosi svojem i njihovom stručnom usavršavanju.

Potrebno predznanje: Osnovna razina - nije potrebno predznanje

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2021 Zakon Group LLC